آیا استریمر بشیم؟

وقتی حرف از استریم و استریمر شدن زده میشه، سوال اول این هست که اصلا چرا استریمر بشیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگم که همه چیز برمیگرده به علاقه آدم. شما باید قبل از این که کاری رو انجام بدین اول علاقه به اون رو داشته باشین، استریمری به این معنی نیست که یک وب کم بخریم و چند تا نرم افزار یاد بگیریم و شروع کنیم به پخش صفحه کامپیوترمون و منتظر باشیم که همه بیان و دست بزنن و دونیت کنن برامون. استریمری یک حرفه و شغل به حساب میاد. ممکنه برخی به عنوان سرگرمی نیز انجامش بدن منتهی اون چیزی که مهم هستش علاقه و زیبایی این کار هست.

علاقه به استریم

علاقه به استریم به نظر من اینجوری نیست که شما یک روز از خواب بیدار شین و بگین از امروز دوست دارم استریمر بشم. بلکه برمیگرده به این که آیا شما دوست دارین دیده بشین و اجرا کنین؟ دوست دارین یک سری افراد به شما گوش بدن و نگاهتون کنن؟ باهاتون ارتباط برقرار کنن و یه جورایی باهاتون رفیق بشن. حتی به نظر من یه جورایی مجری گری به حساب میاد، درست مثل مجری های توی تلویزیون و برنامه های زنده! هر اتفاقی میتونه رخ بده و شما باید بتونین با توجه به اون موقعیت رفتاری داشته باشین که بیننده هاتون رو از دست ندین. و برای همه این ها باید علاقه داشته باشین، مهم نیست که دوربین ضعیفی دارین یا امکانات تون کمه، اون چیزی که مهم تر از همه چیز هست خود شمایید.

محتوای استریم

معمولا اولین چیزی که به ذهن ماها موقع شنیدن کلمه استریم میاد، بازی ها هستن. و شاید اکثرمون تصور کنیم که استریم فقط یک نفر که داره بازی میکنه هستش، ولی اینطور نیست به نظرم، باز با توجه به علاقه آدم ها استریم میتونه شامل هر چیزی باشه، ممکنه یکی دوست داشته باشه بیاد شعر و ترانه به شکل زنده بخونه برای مخاطب هاش و بخواد از یک سرویس حمایت از استریم هم استفاده کنه، یا حتی محدود به یک نفر نباشه، تصور کنید جمعی از افراد بخوان از جلسه مشاعره استریم بدن تا همه دنیا بتونن ببینن. یا حتی عجیب تر ممکنه یک برنامه نویس بیاد زنده کد بزنه و یه عده نگاش کنن! این مثال رو زدم چون این نوشته رو هم داره یکی از برنامه نویس های اکسودونو براتون مینویسه! به هر حال نکته اصلی این هستش که هیچ محدودیتی برای محتوای استریم وجود نداره.

زیبایی استریم

از نظر شخصی من استریمی زیباست که علاوه بر محتوای خوب برای مخاطب هاش، ارتباط خوب بین استریمر و بینندش برقرار کنه، براشون کاری که میکنه رو اجرا کنه و صرفا نخواد اسکرین کامپیوتر به اشتراک بذاره و یا یک فیلم زنده پخش کنه، باید انرژی که استریمر داره رو به مخاطب بده و سعی کنه اون ها رو سرگرم نگه داره، حالا چه با یک بازی خوب، چه با حرف و بازیگری هایی که انجام میده و چه با محتوای بی نظیر خودش. یک استریمر نباید سعی کنه استریمر های دیگه رو کپی کنه و سعی کنه مثل استریمر مورد علاقه خودش باشه، بلکه این خاص بودن و منحصر به فرد بودن هست که استریم رو جذاب میکنه.

نتیجتا میخوام بگم که اگر کسی علاقه داشته باشه به کار خودش و دوست داشته باشه که اون رو با دنیا به اشتراک بگذاره و با یک سری افراد ارتباط بگیره مطمئنا خواهد تونست که یک استریمر خوب بشه و حتی این کار رو به عنوان یک شغل انتخاب کنه، هیچ چیزی توی این مسیر محدودش نخواهد کرد جز خلاقیت خود استریمر.